Handelsbetingelser

Køb uden at oprette en konto

Du behøver ikke at oprette dig med en konto hos os, men vær opmærksom på, at alle vores services ikke vil være tilgængelige for kunder, som ikke ønsker at oprette en konto. Du kan ikke se status på din ordre, og hver gang du handler hos os, skal du indtaste dine adresseoplysninger.

Priser

Alle vore priser er inklusiv moms.

Betaling

Du kan betale på følgende måder:
Dankort/kreditkort Betaler du med Dankort eller kreditkort fremsender vi dine varer hurtigst muligt. Vi hæver først beløbet på din konto, når vi afsender varerne. 

Salg til offentlige virksomheder Betaling i forbindelse med salg til offentlige virksomheder sker med elektronisk faktura. Offentlige virksomheder får en ordrebekræftigelse, hvorefter varen afsendes. Efterfølgende sendes en elektronisk faktura med 14 dages betalingsfrist.

Fortrydelsesret

Som privat forbruger har De har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor De eller en af Dem angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse

For at udøve fortrydelsesretten skal De meddele ZIKO ApS, Havtornvej 37 4th, 2640 Hedehusene, e-mail info@ziko.dk Deres beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). De kan benytte den  standardfortrydelsesformular, som De finder under INFORMATION nederst på siden, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis De sender Deres meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Fortrydelsesretten gælder ikke for firmaer og institutioner.

Følger af fortrydelse

Hvis De udøver Deres fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra Dem, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af Deres eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om Deres beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som De benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre De udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges De ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller De har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

De returnerer varerne eller afleverer dem til os eller til ZIKO ApS, Mølleager 40, 2640  Hedehusene uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor De har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis De returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. De skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. 

Hvis De undlader af afhente forsendelsen / nægter modtagelse, vil forsendelsen blive returneret til os. Forsendelsen kan genfremsendes ved betaling af forsendelsesomkostninger igen. Har De haft gratis forsendelse, betales normale forsendelsesomkostninger. Alternativt annulleres ordren, og det indbetalte beløb minus forsendelsesomkostninger vil blive refunderet.

Reklamation

Som privat forbruger har man to års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

ZIKO ApS kan ikke sikre at alle frøene spirer, da frøene skal sås under de rette betingelser.

ZIKO ApS vil pointere at reklamationsretten er begrænset af varens naturlige holdbarhed. (I dette tilfælde frø).

Lys, jord og planteforhold kan skabe variationer i blomsterfarver og vækst.

Ved reklamation, kontakt info@ziko.dk.

Klagemuligheder.

Hvis du ønsker at klage over en vare købt hos os, kan du henvende dig til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Du kan og anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Brug linket http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse.

Persondata politik

Når du opretter dig som kunde skal du oplyse navn, adresse og email.
Vi gemmer og bruger kun afgivne kundeinformationer til brug for behandling af din ordre og fremsendelse af bestillinger, og som loven foreskriver i forbindelse med lagring af fakturaer.

Email adressen bruger vi til at sende en bekræftelse på din bestilling. Endvidere bruger vi den til at sende dig information om din ordre. 

Vi bruger ikke dine oplysninger til at sende uopfordrede mails til dig.
Vi sælger ikke kundeinformationer til anden part.

Vi videregiver dine adresseoplysninger til Postnord, så Postnord kan sende din ordre til dig.

Vi videregiver dine adresseoplysninger, telefonnummer og mail-adresse til GLS, så GLS kan sende din ordre til dig, samt give dig information om forsendelsen.

Ejer af data er ZIKO ApS, CVR 34223734. Den dataansvarlige på hjemmesiden er Direktør Per Thomsen.

Al kommunikation fra hjemmesiden sker med SSL krypterede forbindelser.

Som registreret på hjemmesiden har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til websidens e-mail adresse.

Når der registreres personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Denne accept sker i forbindelse med at du accepterer handelsbetingelserne i forbindelse med afgivelse af din ordre.